Heb je al gehoord van Jcob Einzeiger horloges? Grote kans dat het de afgelopen tijd eens voorbij is gekomen via social media of via reclames. Voor online horlogespecialist WatchXL in Assen heb ik rond de lancering veel bekendheid aan het merk mogen geven.
Jcob horloges zijn zogenaamde Einzeiger horloges. Horloges met slechts een wijzer. In het verleden heeft WatchXL al het Einzeigermerk Lenzers verkocht. Destijds heb ik als SEO tekstschrijver blogs en teksten over het merk geschreven. Google op Einzeiger of Einzeiger horloges en WatchXL staat bovenaan in de resultaten.
Vliegende start
Voor Jcob horloges wacht me een nieuwe uitdaging. Niemand kent het merk, omdat het nog nergens verkrijgbaar is. In de weken voor de lancering schrijf ik de teksten voor de landingspagina’s op de website. Dit merkt niemand, het gebeurt achter de schermen. Maar om direct een vliegende start te maken met het merk bedenkt ik iets anders.
Hoe krijg je mensen nieuwsgierig? Door op Facebook al kleine stukjes informatie weg te geven. Enkele weken voor de lancering plaats ik een foto van de horlogebox, waar de merknaam is afgedekt. Daarna volgen beelden van het bandje en een detail op de wijzerplaat. Duizenden mensen houden zich bezig met de vraag: welk horlogemerk verschijnt er binnenkort in de webshop van WatchXL? We krijgen tientallen reacties en likes op de berichten.
Filmpje
Voor de lancering van het horlogemerk maak ik een filmpje. Een klokje tikt vijf seconden af waarna in flitsende beelden delen van de horloges voorbij komen. Jcob Einzeiger horloge, nu verkrijgbaar bij WatchXL.