Over Frank Andringa
Aangenaam, mijn naam is Frank Andringa. Tekstschrijver, freelance journalist en SEO specialist uit Assen. Ik zet jouw verhaal op papier en zorg ervoor dat jij daarmee jouw doel bereikt. Van het brengen van nieuws tot het vermaken van lezers en van motiveren tot actie tot het bereiken van een hogere plek in Google.
De kracht van persberichten
In 2008 begon ik als journalist bij huis-aan-huisblad Drenthe Journaal. Hier leerde ik de kracht kennen van nieuws, maar ook de kracht van persberichten. Een goed persbericht maakt verschil. Door kleine redacties en weinig tijd zitten journalisten hier om te springen. Een goed persbericht zet zichzelf in een krant of zet een journalist aan tot het benaderen van de boodschapper. Maar, dan moet een persbericht wel aanzetten tot lezen. Daarbij help ik je graag!
Actief in de mediawereld
Sinds 2011 heb ik mijn eigen bedrijf: Persbureau Frank Andringa. Naast de vele persberichten die ik voor organisaties en bedrijven schrijf, ben ik actief in de mediawereld. In het verleden onder meer als freelance journalist voor Boom Uitgevers en als hoofdredacteur van huis-aan-huismagazine N33 Dubbel Bekeken, tegenwoordig als bureauredacteur RTV Drenthe. Naast mijn werkzaamheden als redacteur voor de website produceer ik nieuwsuitzendingen voor Radio Drenthe.
SEO en social media
Heb je wel eens gehoord van horlogewebshop WatchXL? Of heb je misschien zelfs een horloge daar vandaan? Dan heb ik het goed gedaan. Als tekstschrijver schrijf ik een deel van de webteksten en help ik medewerkers daarbij. Door de jaren heen heb ik mij ontwikkeld tot SEO specialist, die weet hoe hij pagina’s hoog in Google krijgt. Om mij verder hierin te ontwikkelen heb ik cursussen gevolgd als Meester in SEO van Internet Marketing Universiteit. Werkelijk waar, deze mensen zijn goeroes op dit gebied!
Het is elke keer een geweldige uitdaging om pagina’s hoger in Google te krijgen. Die uitdaging vindt ik bij WatchXL niet alleen in webteksten, mar ook op social media gebied. In de afgelopen jaren heb ik hier het social media beleid op poten gezet met twee doelen:
- Naamsbekendheid vergroten
- Meer horloges verkopen
Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat dit is gelukt, maar weet ook dat het nooit af is. Met social media blijven we ons bij WatchXL ontwikkelen, net als op het gebied van SEO.
Kopje thee?
Kan ik iets voor je betekenen? Wil je graag meer informatie? Neem nu contact met me op. Onder het genot van een kop thee (ja, ik ben een theedrinker) ga ik graag het gesprek met je aan.
Met hartelijke groet,
Frank Andringa